måndag 10 mars 2014

Stort kliv


 
I helgen tog jag ett stort kliv i min personliga utveckling. Ett kliv jag är väldigt stolt över, på riktigt. Den städning jag planerat för ställdes in, av mig. Istället plockade jag de största dammråttorna och gick tillbaka till sängen efter frukost. Där myste jag någon timme till innan jag klev upp. Det är annars något som jag aldrig tillåter mig själv. Kraven på vad jag anser måste ske först är stora och många vilket vanligen resulterar i att dagen drar igång med full gas direkt efter frukost. Men inte denna soliga söndag. Vidare bäddade jag inte sängen på hela dagen utan den låg i en härligt mjuk oreda medan sovrumsfönstret var öppet och vårluften svepte in.Istället för alla mina måsten gick jag en promenad i vårsolen med familjen,  vi gjorde fruktsallad tillsammans, pratade, myste, skrattade. Tog en kopp kaffe i soffan. Åkte till uteservering och skålade in vårens första dag. Dagen avslutades med ett fantastiskt yoga-pass.
Det bästa, absolut bästa, med helgen var inte ATT jag gjorde detta utan hur jag mådde under tiden. Jag kände verkligen närvaron och harmonin i livet. Jag kände inget dåligt samvete över att jag gjorde andra val än vanligt. Jag hade ett förlåtande och förstående sinne mot mig själv och det är det absoluta största steget jag tagit i min personliga utveckling. Lyckan är obeskrivlig, lugnet uppfyllande och balansen total.

1 kommentar:

  1. HEJA DU!!!
    Precis så tar man hand om sig själv>3

    Kram J

    SvaraRadera