torsdag 20 mars 2014

Mjuk start


Jag har alltid älskat morgonen. Det är som om tiden går långsammare på morgonen. Jag älskar tystnaden, mjukheten och närvaron som finns i luften när dagen gryr. Sedan jag började jobba heltid har starten blivit extra viktig. Jag går upp en timme före familjen och möter dagen med Mindfullness, yoga, skrivande eller inspirerande läsning. Den stunden är ovärderlig. Den stunden är min.
Jag tänder ljus, tar en kopp kaffe, andas, landar, umgås med mig själv och är närvarande. Allt detta är mycket lättare på morgonen, innan världen vaknar.
En bra start påverkar hela min dag och hoppar jag över min morgonstund känns det i hela kroppen resten av dagen. Det är väl investerad tid och är betydligt mer värdefull än den extra timmen sömn. Den stunden ger mig långt mer frid, kraft och energi än sömnen.  Jag önskar er alla en mjuk start.

3 kommentarer:

  1. Morgonen är bästa tiden.
    Den där tystnaden och det där lugnet.
    Det är bra att starta sina dagar så, det är mjukt för själen.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Och här halkade jag in för första gången och kan bara hålla med dig. Den där morgonstunden är som du skriver så viktig, och guld värd, för att resten av dagen ska fungera. Det var nästan som att du beskrev min morgon, fast hos mig är det hunden och jag i morgonstunden.

    SvaraRadera
  3. Morgonen har något fint över sig. Jag brukar också vakna långt före alla andra. Sitter då i mina egna tankar ofta med en kaffekopp och vickar i tårna. Bästa sättet att få starta en dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera