lördag 14 december 2013

Viktigt


Vad är viktigt? Sju sorters kakor på kalaset? Både kola o knäck till jul? Topp-städat i varje vrå? Hemlagade köttbullar, heminlagd sill och egen korv på julbordet? Det är givetvis upp till var och en att avgöra. Själv har jag mer och mer insett vad som är viktigt för mig. Att spendera tid med de jag älskar, skapa lugn och harmoni runt mig och min familj. Det är viktigt för mig. Att hinna se, känna, uppleva och njuta av mina barn, min man och mig själv. Att finnas för mina vänner och vara en del av deras liv. Det är värdefullt. Det betyder något. Så vad gör då en köpe-kaka eller så på kalaset, när rummet är fullt av kärlek och värme! 

3 kommentarer:

  1. Allt sånt där är oviktigt tycker jag.
    Jag tror att människor undermedvetet bär den där pressen om perfektion. Allra helst nu, till jul. Det ska vara en trallande tomtemor och rena fönster. Så man fintar sig själv, pressar sig till att passa in i mallen.
    Ungefär som människor som skrattar för att man tror att det ger ett trevligt intryck. Trots att man ser att skrattet inte når ögonen.
    Och i jakten på perfektion så missar man det viktiga.
    Som ett rum fullt av kärlek!

    Här står mitt besök och lagar mat medans jag flyttar stolar och dricker vin. Mer behövs inte för att få ny kraft här=))

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Håller med, synnerligen oviktigt att allt ska vara så himla perfekt och att man ska slå knut på sig själv för att sedan vara helt urlakad och tömd på energi när det väl smäller.
    Jag slår verkligen ett slag för köpemat och köpebröd, hemmet är ytterst sparsamt pyntat, dock pyntat. =)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. M som i Matilda, trodde min profil skulle synas.... =)

    SvaraRadera