söndag 29 december 2013

Nystart



Lediga dagar. Efter julens smått hysteriska dagar har lugnet lagt sig. Dagarna känns lediga och jag har möjlighet att välja lite själv vad jag vill göra. Underbart. Det skapar tid för läsning, eftertanke och känslor. Det känns alltid lite magiskt när vi står inför ett nytt år. Som om vi har chans till en nystart. Den möjligheten har vi givetvis hela tiden, varje dag /timme är en en nystart, men nyåret känns extra tydligt. Nyårslöften skapas, förhoppningar väcks och förväntan om "ett bättre liv" ligger i luften. Jag känner det också. Jag summerar 2013 och skapar förhoppningar för 2014. Inga nyårslöften dock, mina förhoppningar handlar inte om krav och prestation utan om att känna efter. Lyssna inåt och ta hand om mig själv på bästa sätt. Att göra mer av det som får mig att må bra. 2013 var ett händelserikt år på många sätt och avslutades med en ganska tuff höst. Nu har jag och min familj landat i några dagars ledighet och vi känner alla ett lugn, det lugn vi saknad den senaste tiden. Den känslan vill jag ta med mig in i nästa år. 2014 ska bli ett förvaltande år, jag ska förvalta och vårda allt det fina i livet. Ibland behöver vi "bara vara" i livet och det är precis vad jag önskar mig framöver. Att bara vara i mitt fantastiska liv.

1 kommentar:

  1. Det är det viktigaste av allt, att bara vara.
    Mitt i livet. Det är en skön känsla och en bra gåva till sig själv.

    Stor KRAM J

    SvaraRadera