fredag 13 december 2013

Omvälvande



Ibland kommer alla känslorna på en och samma gång. Den senaste tiden har varit lite så. På ett sätt tycker jag om det men på ett annat sätt är det lite jobbigt. Jag känner mycket och starkt. Jag är en person med engagemang vilket jag även känner. Jag är glad och tacksam över min förmåga att känna, det berikar på många sätt. Men ibland blir det lite mycket och då tar det energi. När glädje, förväntan och lättnad, varvas med oro, ilska och frustration kan det lätt bli lite mycket av det goda. Det tömmer energidepåerna väldigt fort och tröttheten blir påtaglig. Men nu ser jag lugnet komma med mindre känslostormar och mer harmoni. Julen ska i år firas så mjukt och lugnt som möjligt. Energidepåerna ska fyllas till bredden. Det ser jag fram emot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar