tisdag 31 december 2013

Gott slut, Gott nytt

Sista dagen på året är här. Det har varit ett fantastiskt år på många sätt. Nytt jobb, dotter som börjat högstadiet, strålande sommar, badrumsrenovering, nytt jobb för maken, fantastiska samtal med sonen... Listan över positiva minnen är lång. Inte minst min inre resa som tagit stora kliv under året. Men som alltid i livet finns det mindre positiva minnen också. Jag bär dessa prövningar sida vid sida med de positiva för det ena kan inte finnas utan det andra. Inför det nya året ska jag fortsätta försöka stärka de positiva delarna så att dessa får större plats. Lyssna ännu mer till mitt hjärta och våga ta de rätta besluten även om de inte alltid är de enkla. Jag tar med mig Robin Sharmas ord in i 2014 "Hur ditt liv ser ut avgörs till syvende och sist av vilka val du gör och vilka beslut du fattar, allt från yrkesval till böcker du läser, hur dags du stiger upp på morgonen och vilka tankar du tänker under dagen. Om du ständigt utnyttjar din viljestyrka till det yttersta genom att fatta de beslut som du vet är de riktiga, istället för de enkla, kan du ta tillbaka kontrollen över ditt liv."
"Ett medvetet, lyckligt och rikt liv bygger på egna val och är inte styrt av slumpen. För att få det liv vi önskar måste vi handla!"

Med detta önskar jag er ett gott slut på 2013 men framförallt ett fantastiskt 2014!
Stor kram 

3 kommentarer:

  1. "Ett medvetet, lyckligt och rikt liv bygger på egna val och är inte styrt av slumpen. För att få det liv vi önskar måste vi handla!"
    Waaaa, jag ryser!! Så är det!

    Vilken häftig resa du gjort under 2013, och jag har en aning om att den inre resan under 2014 kommer att bli ännu mera stark. För dig och med dom du älskar mest, din familj!
    Det ska bli härligt att följa!

    Och du, du är viktigt! Jätteviktig!! Jag är glad att jag mött dig!
    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  2. Fasiken, jag glömde ju...

    Ett gott nytt blingande år önskar jag dig förstås!!

    SvaraRadera
  3. För att citera Buddha "allt vi är, är resultatet av vad vi tänkt"
    Vi skapar vår verklighet genom våra tankar, val och beslut, på både gott och ont.

    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera