fredag 9 januari 2015

God fortsättning


Nytt år. Jag har haft underbara dagar med familj o vänner över jul- och nyårshelgerna. Det var precis vad min själ behövde. Lugnet har landat inom mig, kärleken känns och jag ser med värme och glädje fram emot 2015. Beslut har tagits som hjälper mig fram i rätt riktning. Dels kommer jag under en tid framöver gå ner i arbetstid och dels har jag sagt upp mitt uppdrag som gympa-ledare. Livet springer fort och detta är mitt sätt att trycka lite lätt på bromsen för att hinna vara mer närvarande i nuet, med mig själv, min familj och alla fina runt omkring mig. Hinna känna vad som är rätt för mig, vad min kropp o själ behöver just nu. Jag startade en inre resa under slutet av 2014 och det resan vill jag fortsätta. Att lära känna mig själv är otroligt spännande och det skänker ett lugn som är väldigt behagligt.
2015 kommer bli fokus på yoga, mindfulness, träning, familj och vänner. Fokus på det lugna, mjuka och behagliga. Fokus på allt som känns i hjärta och själ. Det är dags nu. Dags att lyssna på den inre rösten. Dags att vårda min inre buddha och låta denna ta plats i mitt liv.

Namaste /M

1 kommentar:

  1. Det låter mjukt och fint. Bra för själen och det viktigaste av allt, att låta just själen ta plats. Att bli den man är ämnad att vara.
    Underbart!

    Kram J

    SvaraRadera