söndag 2 oktober 2011

Drömmar


Drömmar kan verkligen få mig att fundera. En del drömmar får mig att fundera om min mentala hälsa verkligen är ok. De kan vara riktigt sjuka och läskiga saker. Andra drömmar gör mig ledsen och fundersam kring hur jag uppfattas av andra och av mig själv. Jag kan behandla mig själv riktigt illa i drömmarna. Jag blir sviken och hånad av dom som älskar mig mest, varför? Jag antar att det är min rädsla som kanaliseras ut i drömmen, men ibland känns det så läskigt verkligt att tankarna jobbar vidare i vaket tillstånd. Tankar som undrar om det ändå inte finns ett uns av sanning i den där drömmen? Den intellektuella jag svarar givetvis nej - jag kommer aldrig glömma mina barn på stan! Den känslomässiga och grubblande jag svarar med viss tvekan - men det finns ju där inom mig om jag kan drömma det... 
Inget att slösa energi på tänker ni säkert och jag kan inte annat än hålla med. Men som vanligt är det inte så enkelt, har jag börjat grubbla så... Min utmaning får bli att låta den intellektuella delen ta större plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar